بانک جهانی: اقتصاد آمریکا در سال 2023 فقط 0.5 درصد رشد می‌کند

بانک جهانی در آخرین گزارش خود پیش بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال 2023 فقط 0.5 درصد رشد را نسبت به سال قبل تجربه خواهد کرد.

بانک جهانی: اقتصاد آمریکا در سال 2023 فقط 0.5 درصد رشد می‌کند

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل ورزش در استان سیستان و بلوچستان به نقل از تاس، بانک جهانی شب گذشته طی گزارشی اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود اقتصاد آمریکا در سال 2023 رشد 0.5 درصدی را به ثبت برساند. این بانک همچنین برای سال 2024 رشد 1.6 درصدی را برای اقتصاد آمریکا در نظر گرفته است. نکته مهم آنکه این بانک قبلا پیش‌بینی کرده بود اقتصاد آمریکا در سال 2023 رشد 2.4 درصدی خواهد داشت و در سال 2024 هم 2 درصد به تولید ناخالص داخلی این کشور اضافه خواهد شد که در گزارش جدید هر دوی این پیش‌بینی‌ها به میزان زیادی کاهش پیدا کرده است.  

  ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بانک جهانی همچنین تخمین زده که اقتصاد آمریکا برای سال 2022 رشد 1.9 درصدی را پشت سر گذاشته است. در گزارش این نهاد بین‌المللی آمده است؛ در آمریکا افزایش قیمت مواد غذایی و حامل‌های انرژی شامل بنزین و گازوئیل در کنار کاهش نرخ بیکاری موجب شده است تا نرخ تورم در آمریکا به بالاترین میزان در چند ده سال گذشته برسد. این مسئله موجب شده است تا بانک مرکزی آمریکا سریع‌ترین روند اجرای سیاست‌های انقباضی پولی در 40 سال گذشته را در دستورکار قرار دهد. از سوی دیگر شاهد کاهش فعالیت‌های اقتصادی در این کشور در نیمه نخست سال 2022 بودیم و تقاضای داخلی این کشور هم در نیمه دوم همان سال ضعیف باقی ماند. به طورکلی پیش‌بینی می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که رشد اقتصادی آمریکا در سال 2022 به 1.9 درصد کاهش پیدا کرده باشد. پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/