نتانیاهو احداث خط ریلی حیفا-اردن و عربستان را با عبدالله دوم بررسی کرد

یک روزنامه رژیم صهیونیستی نوشت که نخست وزیر این رژیم در سفر اخیر به اردن با شاه این کشور طرح ریلی حیفا-اردن و عربستان سعودی را بررسی کرد.

نتانیاهو احداث خط ریلی حیفا-اردن و عربستان را با عبدالله دوم بررسی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل ورزش در استان سیستان و بلوچستان، یک منبع امنیتی عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در سفر اخیر به اردن و دیدار با «عبدالله دوم» شاه این کشور تعدادی از پرونده‌ها و مسائل مهم و راهبردی را بررسی کرد.

روزنامه صهیونیستی «ماکور ریشون» به نقل از این منبع نوشت که نتانیاهو موضوع احداث خط ریلی مواصلاتی بندر حیفا در دریای مدیترانه به عربستان سعودی جهت حمل و نقل کالاها را بررسی کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نتانیاهو و عبدالله دوم همچنین پرونده‌های دیگری از جمله توافقنامه مربوط به آب و انرژی را که هشتم نوامبر گذشته بین دو طرف و امارات امضا شد، بررسی کردند.

از سوی دیگر روزنامه گلوبس رژیم صهیونیستی خبر داد که کشورهای مصر و عربستان سعودی در حال رایزنی با رژیم تل آویو برای خرید و انتقال گاز از سرزمین اشغالی به عربستان هستند.

طبق این گزارش، محور این رایزنی‌ها انتقال گاز استخراج شده از میادین گازی در دریای مدیترانه که در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد به خاک عربستان از طریق مصر است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م