ادعای تازه وزارت دفاع ارمنستان؛ باکو 2 نظامی ما را ربوده است

وزارت دفاع ارمنستان از ربوده شدن 2 نظامی خود توسط نیروهای جمهوری آذربایجان خبر داده است.

ادعای تازه وزارت دفاع ارمنستان؛ باکو 2 نظامی ما را ربوده است

به گزارش گروه بین‌الملل ورزش در استان سیستان و بلوچستان، علی‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک برای حل تنش بین دو کشور همسایه ارمنستان و جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه مدعی شد ۲ نظامی این کشور توسط جمهوری آذربایجان ربوده شده‌اند.

به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان» وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده که خودروی تدارکاتی مفقود شده این کشور بدون خدمه در جاده‌ای نزدیک به مواضع  مرزی ارمنستان پیدا شده است. این خودرو مملو از غذا و آب برای نیروهای مستقر در پایگاه‌های رزمی بود.

خودروی نظامی ادعایی ارمنستان این کشور در روزهای گذشته نیز از حمله پراکنده باکو به مواضع خود خبر داده بود. وزارت دفاع جمهوری ارمنستان سه شنبه گذسشته  مدعی نیروهای جمهوری آذربایجان در منطقه «گغارکونیک» شد. بر اساس این گزارش، جنگ(نبرد دوم)  بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نخست‌وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی از جمله قره‌باغ را از اشغال ارمنستان خارج ساخت.

ارمنستان گزارش مرزبانی جمهوری آذربایجان مبنی بر دستگیری دو نظامی ارمنی هنگام تلاش برای نفوذ خرابکارانه را تکذیب  و خاطرنشان کرد که شواهد کافی برای رد این ادعا دارد و در صورت لزوم به مجامع بین‌المللی ارائه خواهد شد.وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که جمعه شب ارتباط مخابراتی با این دو نظامی قطع شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان تاکنون به ادعای ارمنستان واکنشی نشان نداده است.

این تحرکات در حالی رخ داده که سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار است چندی دیگر در مولداوی برای  شرکت در نشست «جامعه سیاسی اروپا» باهم دیدار کنندو سفیر باکو در پاریس از احتمال امضای معاهده صلح بین دو طرف خبر داد. «لیلا عبدالله اوا» سفیر جمهوری آذربایجان در فرانسه در جمع خبرنگاران درباره امضای معاهده صلح با ارمنستان اظهارنظر و ابراز امیدواری کرد که این موضوع در جریان سفر سران باکو و ایروان به مولداوی در ۱۱ خرداد ماه انجام شود. پایان پیام/م