«مرزبانی» در خوی چه می‌کند؟/ از اعزام ماشین‌آلات سنگین تا استقرار تیم‌های بهداری

اعزام ماشین آلات سنگین، استقرار تیم‌های بهداری، پخت و توزیع نان، تهیه و پخش غذای گرم و اقلام غذایی و امدادی از جمله گوشه ای از مردم یاری مأموران سختکوش مرزبانی انتظامی کشور در خوی است.

«مرزبانی» در خوی چه می‌کند؟/ از اعزام  ماشین‌آلات سنگین تا استقرار تیم‌های  بهداری

گروه انتظامی ورزش در استان سیستان و بلوچستان_ مریم عرب انصاری: مرزبان هستند؛ از نقطه صفر مرزی در کویر و کوهستان گرفته تا ساحل و دریا سرو قامتانه ایستاده اند؛ باد، سوز و سرما ، برف و کولاک هیچ کدام خللی در وظیفه شان ایجاد نمی کنند، در دمای استخوان سوز زمستان در بالای برجک نگهبانی یا در کنار سیم خاردار در تنهایی مطلق در بیابان ،دشت و کوه و مرز  قد علم کرده و سینه ستبر می کنند تا نکند احدی از قاچاقچی و اشرار گرفته تا گروهک‌ها و تروریست ها از مرز وارد کشور شده و آرامش و آسایش مردم را خدشه‌دار کنند.

حتی در این روزها که هموطنان ‌مان در «خوی» به واسطه زلزله خانه و کاشانه خود را از دست داده و از امکانات اولیه زندگی محروم شده و در این هوای سرد و برفی در چادرها زندگی می کنند این مردان سختکوش مرزبانی انتظامی کشور هستند که از ساعات اولیه وقوع زلزله برای مردم‌یاری در منطقه حضور داشته و علیرغم اینکه خانه و منازل خودشان هم در این زلزله آسیب دیده، پشت مردم را خالی نکرده و به همشهری های خود یاری می رساندند، از تهیه غذای گرم و پخش آب و نان و اقلام امدادی گرفته تا اعزام پزشک و بهیار و نیروهای بهداری.

سرهنگ عباس مرادی جانشین فرماندهی مرزبانی استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی ورزش در استان سیستان و بلوچستان  در تشریح اقدامات این فرماندهی  در امداد رسانی به زلزله زدگان خوی اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه در شهرستان خوی جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران در مرزبانی استان تشکیل و مرزبانان با حضور در سطح شهر و مناطق مرزی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی با اهمیت به حساسیت موضوع و تشکیل به موقع مدیریت بحران خاطر نشان کرد: فرماندهی مرزبانی استان آذربایجان غربی پس از وقوع زمین لرزه با بسیج امکانات و تجهیزات امدادی به کمک مردم حادثه دیده شتافته و در همین راستا اقدام به پخت بیش از ۲۰ هزار قرص نان و توزیع در میان حادثه‌دیدگان، اعزام سه تیم بهداری هنگ مرزی خوی (بهیار، پزشک، آمبولانس به تعداد ۲ دستگاه خودرو) در مناطق روستایی مرزنشین زلزله زده قطور و بلسور و پخت و توزیع بیش از 550 پرس غذای گرم در بین زلزله‌زدگان در زلزله کرده است.

جانشین فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی همچنین تصریح کرد: اعزام 4 دستگاه ماشین آلات سنگین هنگ مرزی خوی (لودر، بیل مکانیکی و کمپرسی به مناطق آسیب دیده)، حضور تیم های ایست و بازرسی تخصصی و گشت های روزانه مستمر بیش از ۶۵مورد در منطقه های زلزله زده مرزی دره خان و بلسور، همکاری با تیم های امدادرسان هلال احمر بیش از ۱۵۰مورد، تامین امنیت 7 کمپ اسکان مردم زلزله زده، حضور فرماندهان و مسئولان مرزبانی استان آذربایجان غربی از ساعات اولیه وقوع زلزله در مناطق حادثه دیده و بازدید مستمر از مناطق و … از دیگر اقدامات فرماندهی مرزبانی استان آذربایجان غربی است.

وی ادامه داد: تدابیر لازم برای هدایت و نحوه تامین امنیت و امدادرسانی به مردم مرزنشین و سرکشی مداوم و مستمر روزانه مرزبانان گروهان تکاوری و ستاد هنگ مرزی خوی از مردم مرزنشین زلزله زده خوی نیز از مهمترین اقدامات این فرماندهی است.

جانشین فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: با بررسی های به عمل آمده تمامی جاده‌های روستایی مرزی مناطق آسیب دیده باز است و تردد در آن ها در جریان است.

سرهنگ مرادی خاطرنشان کرد: ماموران مرزبانی در کنار مردم خوی بوده و خدمت رسانی به زلزله زدگان تا رفع مشکلات آن‌ها ادامه خواهد داشت. پایان پیام/