مسمومیت دانش‌آموزان یک مدرسه در ممسنی؛ از تمارض تا شیطنت به منظور تعطیلی مدارس

در پی اعلام خبر انتشار بو و بدحال شدن تعدادی از دانش آموزان یکی از مدارس شهرستان ممسنی، برابر پیگیری های رسانه ای صورت گرفته از مسئولین مربوطه و دستگاه‌های ذیصلاح، مشخص گردید، ابراز ناراحتی تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه ستایش شهر نورآباد، متاثر از اضطراب و نگرانی‌های ایجاد شده در فضای مجازی و محیط روانی مدرسه بوده است.

مسمومیت دانش‌آموزان یک مدرسه در ممسنی؛ از تمارض تا شیطنت به منظور تعطیلی مدارس

به گزارش ورزش در استان سیستان و بلوچستان از ممسنی، این روزها بخش عمده ای از مواردی که منجر به ایجاد جو روانی در برخی از مدارس شده، القائات معاندین در فضای مجازی و عملیات روانی آنان جهت تعطیلی مدارس می‌باشد.

پیش از ظهر امروز خبر مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه ستایش شهر نورآباد به رسانه‌ها رسید که بلافاصله با حضور مسؤولان آموزش و پرورش و انتقال دانش‌آموزان به بیمارستان آرامش به مدرسه بازگشت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ممسنی در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: برابر بررسی های به عمل آمده، صرفا تعداد محدودی از دانش‌آموزان ابراز احساس عوارض و ناراحتی داشته‌اند که به بیمارستان منتقل شدند.

محمد نیکنام گفت: این دانش آموزان سه گروه می‌باشند، گروهی از دانش‌آموزان با استنشاق بو در محیط مدرسه مواجهه  شده اند که علیرغم جدی نبودن عوارض، با اورژانس به بیمارستان منتقل گردیدند.

وی افزود: یک بخش دیگر، مربوط به دانش‌آموزانی است که در کنارِ دانش‌آموزانی بودند که با استنشاق بو مواجهه گردیده اند و اضطراب و نگرانی به آنها منتقل شده است، بخش سوم هم مربوط به دانش آموزانی است که صرفا در اخبار این موضوع را خوانده و یا شنیده اند و عوارض‌شان ناشی از آثار روحی و روانی بوده که بر آنها گذاشته است.

نیکنام در پایان گفت: دانش‌آموزان بستری شده هیچ مشکل خاصی ندارند و به جز یک مورد که از قبل دچار سرماخوردگی شده همه در حال ترخیص شدن هستند.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و به گفته دانش‌آموزان، تعدادی از دانش آموزان این مدرسه، وقتی می‌بینند همکلاسی هایشان ناراحتی پیدا کرده اند، دچار اضطراب می‌شوند و بدون اینکه مواجهه‌ای با عامل تحریکی واقعی خاصی داشته باشند، همین علائم بدحالی را پیدا کرده اند.

محمودی رئیس بیمارستان ممسنی نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: تعدادی از دانش آموزان به صورت سرپایی مداوا و تعدادی برای بررسی و تکمیل درمان در بیمارستان حضور دارند که حال همه دانش آموزان مساعد می باشد و خوشبختانه مشکل خاصی ندارند.

حسن زاده دادستان ممسنی نیز طی پیامی بیان داشت: اولیاء محترم و دانش‌آموزان عزیز مستحضر باشند، مسئولین مربوطه در صدد رفع نگرانی آنها بوده و هستند و پیگیری ها به صورت شبانه روزی ادامه دارد و ضرورت دارد، هرگونه اخبار در این راستا را از منابع رسمی پیگیری نمایند.

پایان پیام/ د