جایگاه و رتبه‌بندی دانشکده‌های دانشگاه تربیت مدرس در هفته پژوهش

معاون پژوهشی و فناوری ارزیابی برنامه‌های روز و هفته پژوهش و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در دانشکده‌های تربیت مدرس را تشریح کرد.

جایگاه و رتبه‌بندی دانشکده‌های دانشگاه تربیت مدرس در هفته پژوهش

به گزارش گروه دانشگاه ورزش در استان سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، امیر عبداله‌زاده معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به رتبه‌بندی دانشکده‌ها در برنامه روز پژوهش گفت: در این رتبه‌بندی که براساس مجموعه پردیس‌‌های دانشگاه برگزار شد،‌ دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی رتبه اول، دانشکده علوم پزشکی رتبه دوم و مجموعه دانشکده‌های علوم انسانی و هنر به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند. وی افزود: در ایام هفته پژوهش در مجموع ۳۵۴ رویداد شامل سخنرانی،‌ کارگاه،‌ بازدید و مسابقه در دانشکده‌های مختلف برگزار شد که این تعداد در سال گذشته ۶۸ رویداد بوده که نشان از حدود ۵ برابر شدن آن در سال جاری دارد. معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی در سطح دانشگاه خاطر نشان کرد:‌ برگزاری چنین رویدادهایی در هفته پژوهش باعث ایجاد انگیزه و علاقه در دانشجویان می‌شود. عبداله‌زاده ادامه داد: در زمینه برگزاری مراسم هفته پژوهش و برگزاری رویدادها نیز دانشکده علوم انسانی رتبه نخست و دانشکده‌های هنر و معماری و مهندسی صنایع و سیستم‌ها به ترتیب رتبه‌های دوم وسوم را کسب کردند. وی به برگزاری نمایشگاه‌های هفته پژوهش و فناوری در مصلی تهران و داخل دانشگاه اشاره کرد و گفت:‌ در ارزیابی صورت گرفته از چگونگی حضور دانشکده‌ها در دو نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری،‌ دانشکده علوم پزشکی رتبه اول، دانشکده‌های علوم پایه،‌ علوم زیستی،‌ فنی و مهندسی و کشاورزی،‌ برق و کامپیوتر، مهندسی شیمی،‌ مهندسی مکانیک و هنر به طور مشترک دوم و دانشکده‌های علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای و منابع طبیعی و علوم دریایی به طور مشترک سوم شدند. عبداله‌زاده با اشاره به رتبه‌بندی کلی دانشکده‌ها در برنامه‌های هفته پژوهش امسال شامل مراسم روز پژوهش،‌ هفته پژوهش و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری اظهار داشت: در مجموع امتیازات کسب شده، دانشکده علوم انسانی رتبه اول دانشکده هنر و معماری رتبه دوم و دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی رتبه سوم را کسب کردند. پایان پیام/