شهروندان فردیسی ۱۰۰ خشت در حرم مطهر عتبات را خریدند

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان فردیس گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۶۰۰ میلیون تومان کمک‌ و نذورات مردم شهرستان فردیس برای توسعه و بازسازی عتبات عالیات جمع آوری و سند حدود ۱۰۰ خشت از حرم مطهر عتبات توسط شهروندان فردیسی خریداری شد.

شهروندان فردیسی ۱۰۰ خشت در حرم مطهر عتبات را خریدند

به گزارش ورزش در استان سیستان و بلوچستان از کرج، علیرضا میدانی،‌ رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان فردیس در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش‌از ظهر امروز در محل دفتر این ستاد  برگزار شد، در خصوص شکل گیری ستاد عتبات عالیات، اظهار کرد: این ستاد در سال ۸۲ به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد که  وابسته به نیروی قدس سپاه و یکی از معاونت‌های آن است. فعالیت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات به توسعه زیارتگاه‌های شیعیان در عتبات عالیات عراق را برعهده دارد. 

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق، افزود: ستاد عتبات در بسیاری از شهرهای عراق  از جمله کربلا، نجف، سامرا، مسجد کوفه و شهرهای مسیب، بلد و … در حال فعالیت است. اما این ستاد  در سال ۹۳ فعالیتش را در سوریه هم  آغاز کرد و طبق آمار سال ۹۹، بیش از ۳ هزار نفر تحت عنوان نیروی جهادی تحت نظارت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور فعالیت می‌کند. 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به  اینکه  ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات یک ستاد مردم نهاد است و تمامی بودجه آن از کمک‌های مردمی تامین می‌شود؛ تاکید کرد: مردم باید بدانند نذوراتشان در کجا هزینه می‌شود. هدایا و نذورات مردم برای توسعه و بازسازی عتبات عالیات صرف می‌شود.‌ در عین حال اگر نذورات مشخص شده باشد، در همان محل هزینه می‌شود. 

ساخت نیم ضریح امیرالمومنین(ع) در البرز 

وی به عنوان مسؤول پروژه‌های ستاد عتبات استان البرز در خصوص نقش استان در پروژه‌های این ستاد، گفت:  اولین پروژه که توسط ستاد عتبات عالیات استان البرز انجام شد، پروژه احداث صحن حضرت زهرا(س) در نجف بود که در جوار صحن حضرت علی(ع) احداث شد. این صحن دومین بنای مسقف جهان اسلام محسوب می‌شود. پروژه ساخت نیم ضریح امیرالمومنین  هم در استان البرز انجام می شود که تا پایان سال ساخت آن پایان می‌یابد و پس از ایام نوروز برای نصب به نجف منتقل می‌شود.  

میدانی ساخت ضریح حبیب ابن مظاهر و درب‌های حرم آقاسید محمد عموی امام زمان (عج) را از جمله پروژه‌های انجام شده در استان البرز برشمرد و گفت: برای حرم آقا سید محمد ۶ لنگه در ساخته و نصب شد. نیم ضریح امیرالمومنین(ع) دیگر پروژه استان است که در صحن حضرت زهرا(س) و در  نزدیکترین مکان  به قبر مطهر  امیرالمومنین(ع) در سرداب این حرم نصب می‌شود، تا امکان زیارت برای خواهران بهتر فراهم شود.‌

وی ادامه داد: نیم ضریح امیرالمومنین(ع) در مسجد جامع محمدشهر در حال احداث است که  قلم‌زنی خاصی دارد. پنجره‌های آن به شکل گوی و ماسوره برای اولین بار در کشور باشیوه جدیدی از جنس استیل ساخته می‌شود.‌حتی نجاری این نیم ضریح در استان انجام شده‌است که مجموع این اقدامات در نتیجه فعالیت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در استان البرز است که باید این گزارشات به گوش مردم برسد.

رئیس ستاد عتبات عالیات فردیس در بخش دیگری از سخنانش  ضمن تقدیر از کمک‌های مردم شهرستان در جهت توسعه و بازسازی عتبات عالیات، گفت: تعهد ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فردیس  در سال ۱۴۰۲ که بر اساس جمعیت شهرستان در نظر گرفته شده، ۵ و نیم نیلیارد تومان است که طی ۱۰ ماه گذشته از سال جاری ۶۰۰ میلیون تومان از این مبلغ با نذورات و کمک‌های مردم شریف شهرستان محقق شده است. 

وی قیمت هر خشت حرم عتبات را ۳،۴و ۵ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: برای هر خشت از حرم‌های اعتبه از جمله حضرت زهرا(س)، امام حسین( ع )وصحن و شبستان حضرت زینب( س) وامامین عسگریین(ع) درسامرا سندی به  صورت نمادین و به عنوان باقیات‌الصالحات به نام  فرد صادر می‌شود و تا کنون مردم فردیس بیش از ۱۰۰ خشت از حرم مطهر عتبات را خریداری کرده‌اند. 

میدانی پرچم گردانی در مراسمات مذهبی شهر را از راه‌های جمع‌آکری نذورات مردم برشمرد و گفت: کمک‌ها و نذورات مردمی از طریق نمایندگان و رابطین ستاد عتبات عالیات فردیس در  هیات‌ها، مساجد، مدارس، کارخانجات، حوزه های بسیج و غیره زیر نظر کارگروه‌های مختلف جمع‌آوری می‌شود و ۲۵ هر ماه به ستاد مرکز تحویل می‌شود. 

وی  در پایان ضمن تقدیر از مشارکت مردم فردیس در توسعه و بازسازی عتبات عالیات،  خاطر نشان کرد: همچنین شهروندان می‌توانند نذورات خود را از طریق سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات https://atabat.org شوند و از طریق درگاه پرداخت اینترنتی به صورت آنلاین و غیرحضوری نسبت به اهدای نذورات و کمک‌های خود اقدام کنند.

پایان پیام/